Subject: FW: RE: Veski tee 11a kinnistu, Hüüru küla, Saue vald elektriliitumise projekti kooskõlastamine
From: "Liisa Unt" <[email-masked]>
To: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
Date: Tue, 28 May 2024 12:00:31 +0300

Tere.

Palun registreerida see eelmise asja külge.

https://delta.transpordiamet.ee/dhs/n/document/fc990314-617c-40b0-b81c-f23
b2fb9bf82

Ette aitäh,

Liisa

tehnovõrkudest

From: Kaarel Peetmaa <[email-masked]>
Sent: Tuesday, May 28, 2024 11:56 AM
To: Liisa Unt <[email-masked]>
Subject: RE: RE: Veski tee 11a kinnistu, Hüüru küla, Saue vald
elektriliitumise projekti kooskõlastamine

Tere

Edastan kooskõlastamiseks uuendatud lahenduse koos taotluse ja IKÕ
plaaniga.

---------------------------------------------------------

Lugupidamisega

Kaarel Peetmaa

Projekteerija

E-Service AS

Tel. (+372) 56 208 324

From: Liisa Unt <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: teisipäev, 21. mai 2024 15:17
To: Kaarel Peetmaa <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
Cc: Tiit Harjak <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: RE: Veski tee 11a kinnistu, Hüüru küla, Saue vald
elektriliitumise projekti kooskõlastamine

Tere.

Selline lahendus oleks vastuvõetav.

Tunnustan projekteerijat hea mõttekäigu eest.

Tervitustega

  Liisa Unt

peaspetsialist

planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5830 3908

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee/>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Kaarel Peetmaa <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, May 21, 2024 2:27 PM
To: Liisa Unt <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>
Cc: Tiit Harjak <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: RE: Veski tee 11a kinnistu, Hüüru küla, Saue vald
elektriliitumise projekti kooskõlastamine

Tere

Veski tee 11c  olemasolevat liitumiskilpi (nr 94099LK) ei ole võimalik
ilma piirdeaeda ja kuusehekki ümbertõstmata/kahjustamata 2009a
projektijärgsesse asukohta teisaldada.

Minu ettepanek oleks, et demonteerima praegusest asukohast Veski 11c
kilbi, paneme Veski 11c/11a piirile kahekohalise kilbi ja pikendame
MPL367929 ja Veski 11c tarbijakaabli uude kilpi.

Palun tagasisidet lahenduse sobivusele või siis alternatiivset
realiseerivat lahendust.

---------------------------------------------------------

Lugupidamisega

Kaarel Peetmaa

Projekteerija

E-Service AS

Tel. (+372) 56 208 324

From: Liisa Unt <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: teisipäev, 21. mai 2024 12:51
To: Kaarel Peetmaa <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: [email-masked] <mailto:[email-masked]> ;
Tiit Harjak <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: RE: Veski tee 11a kinnistu, Hüüru küla, Saue vald
elektriliitumise projekti kooskõlastamine

Tere.

Kahjuks ei ole asjalood päris nii.

Rääkisime tõesti ja arutasime ning palusin teha mingi konkreetne
ettepanek, et siis me saame reageerida.

Sellist lubadust ma andnud ei ole, et esialgsest projektist mööda ehitatud
lahendust on võimalik seadustada.

Selgitasin just, et kuna on sõlmitud IKÕ ja on selge, et projektlahendus
on olnud teistsugune siis ei ole see niisama lihtne.

Laual on kaks varianti:

Esimeseks ja eelistatud lahenduseks on, et varem ehitatud Veski tee 11c
liitumiskilp (nr 94099LK) tõstetakse ehitusprojektis ette nähtud kohta
teemaalt välja.

Teiseks variandiks on, et projektlahendus koos olemasoleva kilbiga
seadustatakse isikliku kasutusõiguse seadmise kaudu tingimusel, et
lepingusse lisatakse punkt, millega võrguettevõte võtab endale kohustuse
teemaaomaniku esimesel nõudmisel kilbi ümber tõstmiseks oma kuludega.

Sisuliselt on teine variant ebaseadusliku ehituse ümberehitamise ajastuse
nihutamine.

Me lihtsalt ei saa luua selliseid pretsedente, kus kooskõlastus ja
projektlahendus justkui ei maksakski midagi.

Lugupidamisega ja mõistmisele lootes

  Liisa Unt

peaspetsialist

planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5830 3908

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee/>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Kaarel Peetmaa <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, May 20, 2024 5:03 PM
To: Liisa Unt <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: RE: Veski tee 11a kinnistu, Hüüru küla, Saue vald
elektriliitumise projekti kooskõlastamine

Tere

Sain Elektrilevi projektijuhilt (Danek Kullerkupp) info, et olete omavahel
suhelnud ja saite kokkuleppele, kuidas olukord lahendada:

*	Veski tee 11c kilp jääb varasemalt paigaldatud asukohta,
*	Veski tee 11a kilp paigaldatakse analoogselt Veski tee 11c kilbiga
transpordiameti maale,
*	koos uue tehnovõrgu IKÕga seadustame ja Veski tee 11c kilbi.

Palun ka Teie poolt kinnitada, et nii sobib, siis saadan korrastatud
dokumentatsiooni.

---------------------------------------------------------

Lugupidamisega

Kaarel Peetmaa

Projekteerija

E-Service AS

Tel. (+372) 56 208 324

From: Kaarel Peetmaa
Sent: esmaspäev, 29. aprill 2024 10:13
To: Liisa Unt <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: RE: Veski tee 11a kinnistu, Hüüru küla, Saue vald
elektriliitumise projekti kooskõlastamine

Tere

Vabandan venima jäänud vastuse eest.

Elektrilevi arhiivis leiduvatelt joonistelt tõepoolest paistab, et Veski
tee 11c kilp on projekteeritud eramaale, aga ehitatud riigitee maale.

Elektrilevi esimene soov oleks vältida olemasoleva võrgu ümberehitust ja
kilp teemaal seadustada.
Palun Elektrilevi spetsialistil lahenduse kokkuleppimiseks otse Teiega
ühendust võtta, minul ei ole mõistlik siin kahte osapoolt vahendada.

Veski 11a liitumise lahendus sõltub Veski 11c kilbi saatusest.

Sissesõit kinnistule on detailplaneeringu kohaselt lahendatud Roadplan OÜ
tööga nr 21029 „Riigitee nr 11185 Hüüru-Alliku-Saue km 0,0-0,914 ja km
2,7-4,541 rekonstrueerimine“. Töö tellijaks paistab olevat Transpordiamet,
see töö peaks Teil endal arhiivis olemas olema, avalikest andmebaasidest
ma teda ei leia.

Piirdeaed paistab rajatud olevat tõepoolest ebaseaduslikult, teavitasin
sellest ka kinnistuomanikku ja proovin temaga siis liitumiskilbi uue
asukoha kokku leppida.

---------------------------------------------------------

Lugupidamisega

Kaarel Peetmaa

Projekteerija

E-Service AS

Tel. (+372) 56 208 324

From: Liisa Unt <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: esmaspäev, 29. aprill 2024 09:25
To: Kaarel Peetmaa <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: RE: Veski tee 11a kinnistu, Hüüru küla, Saue vald
elektriliitumise projekti kooskõlastamine

Tere.

Kas on võimalik, et esitate korrigeeritud töö veel käesoleval nädala?

Minu menetlustähtaeg lõpeb peagi. Kui aeg kätte jõuab siis lõpetan
menetluse.

Teile see endaga midagi kaasa ei too ja võite projekti ka rahulikult
hiljem esitada.

Lugupidamisega,

  Liisa Unt

peaspetsialist

planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5830 3908

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee/>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Liisa Unt
Sent: Monday, April 22, 2024 4:41 PM
To: 'Kaarel Peetmaa' <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: RE: Veski tee 11a kinnistu, Hüüru küla, Saue vald
elektriliitumise projekti kooskõlastamine

Tere.

Mille alusel on ehitatud sissesõit ja rajatud piirdeaed?

Transpordiametile teadaolevalt on Veski tee 11a katastriüksuse
hoonestamiseks koostamisel detailplaneering.

Detailplaneeringu eskiisis on kallasraja juurdepääs näidatud kilbi
asukohta. Seni kuni pole DP lahendust on raske hinnata, kas see koht peab
jääma vabaks või mitte.

Samuti ei ole registreeritud Veski tee 11a ristumiskoha kooskõlastust ega
väljaehitamise lepingut.

Ehitisregistris pole sellele katastriüksusele registreeritud ühtegi
teatist ega luba.

Riigitee kaitsevööndis peab ehitustegevus olema Transpordiametiga
kooskõlastatud.

Seega on kogu Veski tee 11a-ga seotud senine ehitustegevus ebaseaduslik.

Olemasoleva elektrikilbiga on nii, et juhul kui leidub ka
projektdokumentatsioon, et kilbid pididki teemaal asuma siis saab
tagantjärele seadustada.

Kui aga on tegemist projektist mööda ehitatuga siis seadustada ei saa ja
ei saa sealt ka teha liitumist enne kui Veski tee 11c kilp on ehitatud
projektijärgsesse asukohta.

Kui juba olemasolev kilp tuleb erakinnistule tõsta siis tuleb ka uus
erakinnistule kavandada.

Lugupidamisega,

  Liisa Unt

peaspetsialist

planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5830 3908

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee/>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Kaarel Peetmaa <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, April 22, 2024 1:03 PM
To: Liisa Unt <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: RE: Veski tee 11a kinnistu, Hüüru küla, Saue vald
elektriliitumise projekti kooskõlastamine

Tere

*	Vastavalt Veski tee 11c ja 11d elektrivarustuse rajamise
teostusjoonisele (manuses) asub Veski tee 11c liitumiskilp (ja lisaks ka
Veski tee 11d jaotus- ja liitumiskilp) riigitee katastriüksusel,
teostusjoonisel on Veski tee 11c kinnistule märgitud ainult informatiivne
tingmärk.
Kilbi asukoht on kontrollitud ka 2024.02 geodeetilise mõõdistuse ajal.

Saan aru, et 2009/10 on seatud IKÕ riigiteel ainult maakaablile?
Kas lahendus oleks, et seame Veski tee 11a liitumisega seotud lepinguga
kasutusõiguse ka olemasolevale Veski tee 11c kilbile? Või tuleb minna
14/15 aastat vana lepingut muutma?

*	Teemaal asuva kraavi kindlustuse palun geodeedil joonisele lisada
ja näitan vajadusel ära ka selle taastamise.
*	Planeeritava liitumiskilbi asukoha osas – hetkel on kilp
planeeritud varasemalt paigaldatutega samale joonele. Kinnistule on juba
ehitatud sissesõit, piirdeaed ning planeeritud asukohta on veetud ka
ehitatava hoone toitekaabel. Kilp paigaldatakse sisuliselt olemasoleva
heki varju ja sissesõidu nähtavust ta reaalselt minu hinnangul oluliselt
ei halvenda (vt eskiisid manuses). Kilbi paigaldamisel Veski tee 11a
kinnistule tuleks liitujal piirdeaed ümber tõsta, kuna Elektrilevi
nõudmisel peab kilbile olema tagatud vaba juurdepääs. Liituja palvel uurin
veelkord üle, kas kilp oleks võimalik ikkagi analoogselt eelnevatega
paigaldada riigitee katastriüksuse piirile?

---------------------------------------------------------

Lugupidamisega

Kaarel Peetmaa

Projekteerija

E-Service AS

Tel. (+372) 56 208 324

From: Liisa Unt <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: esmaspäev, 15. aprill 2024 14:39
To: Kaarel Peetmaa <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: RE: Veski tee 11a kinnistu, Hüüru küla, Saue vald
elektriliitumise projekti kooskõlastamine

Tere.

Seoses vajalike maatoimingutega sain lisaks teada, et vaja on täpsustada
Veski tee 11c olemasoleva kilbi asukoht.

Meie varasem maakasutusleping näitab, et kilp peaks asuma Veski tee 11c
katastriüksusel.

Samuti näitab nii kilbi teostusjoonis.

Palun täpsustage olemasoleva kilbi asukoht (võimalusel märkige peale
reaalses suuruses paiknemine). Kui see on nüüd varem sõlmitud lepetest
erinevas asukohas siis ei saa me lubada sellest kilbist uusi ehitustöid
ennem kui olemasoleva kilbiga seonduv on selge.

Lisaks palun täpsustada teemaal asuva kraavi kindlustuse paiknemine ja
tähistada see eraldi tingmärgiga asendiplaanil. Juhul kui seda ehitustööde
käigus rikutakse tuleb näidata ka selle taastamine.

Lugupidamisega,

  Liisa Unt

peaspetsialist

planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5830 3908

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee/>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Liisa Unt
Sent: Friday, April 12, 2024 3:48 PM
To: 'Kaarel Peetmaa' <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Veski tee 11a kinnistu, Hüüru küla, Saue vald
elektriliitumise projekti kooskõlastamine

Tere.

Olete Transpordiametile esitanud kooskõlastamiseks Harjumaal, Saue vallas,
Hüüru külas Veski tee 11a kinnistu elektriliitumise töö nr 24_LH899478.

Et Transpordiamet saaks kaaluda projekti kooskõlastamist peab olema selge,
kas projektlahendus tagab riigitee ohutuse ja korrakohase kasutuse.
Selleks on vajalik ehitusprojekti korrigeerimine järgneva osas:

1.	Projekteeritud liitumiskilp jääb varjama kinnistule juurdepääsu
nähtavust. Palun kilp paigutada Veski tee 11a kinnistule, selliselt, et
nähtavus oleks tagatud.

Lisaks juhin tähelepanu, et koostamisel on Hüüru küla Veski tee 11a
detailplaneering, mille algatamise otsuse juurde lisatud eskiisilt nähtub
juurdepääsuservituudi kavandamise vajadus projekteeritud kilbi asukohta.
Viide Saue valla geoinfo väravale: Saue valla detailplaneeringud | Saue
valla geoinfo värav (sauevald.ee)
<https://gis.sauevald.ee/portal/apps/sites/#/data/apps/974b5b623e6d4f748be
1417300e025d5/explore> . Detailplaneering on endiselt koostamisel ja meil
puudub teadmine, milliseks detailplaneeringu lahendus lõplikult kujuneb.
Soovitame see teema liitujaga üle täpsustada.

Korrigeeritud lahendus esitada Transpordiametile uuesti kooskõlastamiseks.

Lugupidamisega,

  Liisa Unt

peaspetsialist

planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5830 3908

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee/>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet